دانستنی‌های پیش از ازدواج

آنچه پیش از ازدواج باید بدانیم

ازدواج موضوع مهمی است و شما باید مطمئن شوید که تصمیم جدی برای ازدواج دارید یا خیر؟ ازدواج، اتحادی است که معمولا بین زن و مرد، ازنظر قانونی و اجتماعی مورد تایید قرارمی گیرد، که توسط قوانین، آداب و رسوم، باورها ونگرش هایی تنظیم می شود که حقوق و وظایف همسران را مشخص می کند و برای فرزندان آنها در صورت وجود، قوانینی را مشخص می کند.

جهانی بودن ازدواج درجوامع و فرهنگ‌های مختلف به بسیاری ازکارکردهای اساسی اجتماعی و شخصی نسبت داده می‌شود که برای آنها ساختار ایجاد می‌کند، مانند ارضای جنسی و تنظیم مقررات، تقسیم کار بین همسران، تولید و مصرف اقتصادی، و ارضای نیازهای شخصی،محبت، مقام و همراهی. شاید قوی ترین کارکردازدواج مربوط به تولید مثل، مراقبت ازکودکان و آموزش و اجتماعی شدن آنها باشد. در طول قرن ها،ازدواج اشکال زیادی پیدا کرده است.

آنچه باید پیش از ازدواج بدانیم

ازدواج مبادله ای، ازدواج گروهی، چند همسری،ازدواج درختی وازدواج معمولی در قرن بیست و یکم. ماهیت ازدواج در کشورهای غربی به ویژه با توجه به اهمیت تولید مثل و سهولت طلاق شروع به تغییر کرده است .در سال 2000، هلند اولین کشوری بود که ازدواج همجنس گرایان را قانونی کرد. سال‌های بعد، بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کانادا ، فرانسه ایالات متحده و آلمان ازاین روند پیروی کردند.علاوه براین، برخی از کشورها مزایا و تعهدات را به زوج‌های همجنس از طریق مشارکت ثبت ‌شده یا اتحادیه مدنی تعمیم دادند، که هر دواصطلاح در زمینه‌های مختلف به معنای متفاوت بودند.

این مطلب را نیز بخوانید: مشاوره ازدواج

در مقیاس تکاملی بیولوژیکی، هرچه گونه پیچیده‌تر باشد، فرزند برای بقا از زمان تولد تا بلوغ طولانی‌تر به مادرش وابسته است. انسان‌ها، درراس مقیاس تکاملی، به بیشترین زمان ازهمه گونه‌ها برای رسیدن به بلوغ نیاز دارند. این امر وظایف بیشتری را برای والدین انسان برای مراقبت از فرزندانشان تحمیل می کند و ازدواج به طور سنتی به عنوان بهترین نهاد برای انجام این وظایف و مسئولیت های والدین تلقی می شود.احتمالاً نیازی ندارید که ما به شما بگوییم که ازدواج یک معامله بزرگ است، اما به هر حال به شما خواهیم گفت.

ازدواج یک معامله بزرگ است. همه چیز فقط مربوط به عروسی نیست اگرچه آن قسمت بسیار خاص است، اما ازدواج برای شما یک عمر دوام خواهد داشت، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان آماده هستید.

ما سوالات کلیدی را که باید قبل از ازدواج لازم است بپرسید و پاسخ دهید و در مورد آنها صحبت کنید فهرست کرده ایم. برخی از این موضوعات ممکن است کمی دشوار به نظربرسند، اما بسیار مهم است که زندگی زناشویی را درمکانی با صداقت و اعتماد شروع کنید، بنابراین زمانی را برای نشستن و بحث در مورد این موارد قبل از ازدواج اختصاص دهید. پشیمان نخواهید شد. دراینجا 31 مورد سوال در مورد ازدواج بیان شده که باید قبل ازازدواج ازجزئیات کوچک گرفته تا سوالات بزرگ درباره آنها صحبت کنید.

سی و یک نکته ایکه قبل از ازدواج باید در مورد آن صحبت کنید

✅وضعیت مالی شما واقعاً چگونه است؟

صحبت کردن در مورد پول هرگزآسان نیست، اما بسیار مهم است که قبل ازازدواج صریح درمورد مسائل مالی خود صحبت کنید. قبل ازعقد قرارداد باید درمورد هر گونه بدهی، کارت های اعتباری و اضافه برداشت های احتمالی صادق باشید. این موردی است که به محض نامزدی باید در مورد آن صحبت کنید تا مطمئن شوید که درعروسی بیش از حد خرج نمی کنید، در صورتی که ممکن است بدهی هایی هم ازقبل داشته باشید.

✅آیا بچه می خواهید؟

این سوالی است که هرگز نباید از یک زوج بپرسید، اما باید ازیکدیگر بپرسید. اگردرافکارمختلف درمورد این موضوع هستید، اگر یکی از شما امیدواربه بچه دار شدن باشد اما دیگری نظرش را تغییر دهد، می تواند منجر به دلشکستگی شود.

ممکن است درمورد تعداد فرزندانی که می خواهید به توافق نرسید، اما اگرهردوی شما می دانید که آنها را می خواهید، همیشه می توانید بعد ازبچه دارشدن دوباره به این موضوع بپردازید.ممکن است ناگهان بخواهید دوبچه یا فقط یک بچه داشته باشید!

این مطلب را نیز بخوانید: ازدواج موفق و مهارت حل اختلاف همسران

✅چگونه فرزندان خود را تربیت می کنید؟

این یک سوال بزرگ است! آیا شما به سخت گیری به کودکان اعتقاد دارید یا دیدگاه های کاملاً منعطفی دارید؟ در مورد مدرسه، زمان تماشای تلویزیون چطور؟ همه این سؤالات باید بررسی شوند، زیرا بچه دار شدن تأثیر زیادی بر روابط شما دارد، و شما نمی خواهید تا اولین عصبانیت خودتان نسبت به فرزندانتان منتظر بمانید تا درباره نحوه برخورد با آن بحث کنید.ایده خوبی است که در مورد آنچه در دوران کودکی خود احساس می کردید خوب و بد بوده است، صحبت کنید، زیرا این موضوع بر نحوه والدین شدن شما تأثیر می گذارد.

✅اگر بچه دارنشدید چطور؟

چه به دلیل ناباروری باشد، چه برای باروری نیاز به تلاشها و درمانهایی خاص دارید باید دراین مورد بحث کنید. نظر شما در مورد IVF، فرزند خواندگی، رحم اجاره ای، فرزندپروری یا هر مسیر دیگری برای والدین شدن چیست؟

✅دین برای شما چه معنایی دارد؟

ممکن است فقط یکی از شما مذهبی باشد، یا شاید ادیان متفاوتی داشته باشید. این چه تاثیری بر زندگی مشترک شما خواهد داشت؟ آیا یکی از شما منتظر برگزاری مراسم عروسی مذهبی است؟ آیا اگر بچه دارید برای رعایت دین تربیت می شوند؟ باید بدانید که با این موضوع همسو هستید، حتی اگر باورهای شما در حال حاضر تاثیر زیادی بر زندگی روزمره شما نداشته باشد.

✅واقعاً چه نوع عروسی می خواهید؟

این واقعا مهم است. پس از نامزدی، بسیار منصفانه است که فرض کنیم هر دوی شما می خواهید با یکدیگر ازدواج کنید، اما این همیشه به معنای عروسی نیست. اگر یکی از شما خواهان یک مراسم عروسی ساده با یک شام کوچک است، اما دیگری می خواهد یک ماجراجویی مجلل دریک قلعه داشته باشد، باید این را زودتر عنوان کنید و راه هایی برای سازش پیدا کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: رویکرد های روانشناسی

✅کجا می خواهید زندگی کنید؟

شاید هر دوی شما در حال حاضردرشهرزندگی می‌کنید، اما اگر یکی از شما می‌خواهد چند سال دیگر به روستا نقل مکان کند، یا می‌خواهد درصورتی که بچه دارید به شهر خود برگردد.این باید زودتر مشخص شود. مطمئن شوید که دیدگاه‌های شما در مورد زندگی آینده‌ تان همسو هستند، بنابراین بدانید که اهداف مشابهی برای زندگی خود در پنج، ده یا چهل سال آینده به اشتراک می‌گذارید.

✅خانه رویایی شما چگونه است؟

اگر یکی از شما آرزوی داشتن یک تراس ویکتوریایی را دارد و دیگری خواهان یک آپارتمان پنت هاوس است، این موضوع باید زودتر بیان شود! بعید به نظرمی رسد که این چیزی باشد که رابطه عاطفی شما را از مسیر خارج کند، اما بسیار مهم است که هرچه زودتر بدانید که انتظارات و رویاهای شریک زندگی شما چیست.

✅چگونه امور مالی خود را تقسیم خواهید کرد؟

احتمالاً قبلاً تعداد زیادی صورت حساب را با هم تقسیم کرده اید. مطمئن شوید که ازاین ترتیب راضی هستید. عادلانه ترین راه برای تقسیم چیزها معمولاً در رابطه با آن چیزی است که هر کدام به دست می آورید. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک حساب بانکی مشترک یا جداگانه داشته باشید.اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید بچه هم داشته باشید، همچنین بسیار ضروری است که در مورد پرداخت هزینه کودک نورسیده و مرخصی زایمان مادریا پدر، و مراقبت از کودک صحبت کنید.

✅برای چه چیزی می خواهید پس انداز کنید؟

اگر یکی از شما یک ماشین رویایی می خواهد و دیگری یک خانه ویلایی رویایی، چگونه تصمیم می گیرید برای رسیدن به این چیزها پس انداز کنید؟ برای صرفه جویی ازچه چیز هایی صرفه نظر خواهید کرد.

✅چگونه کارها را تقسیم خواهید کرد؟

مذاکره در اینجا مهم است. در مورد آن صراحتاً صحبت کنید، هر گونه اختلاف نظر یا نارضایتی بعداً دردسر سازمی شود.اگر از خالی کردن سطل زباله متنفرید، اما از شستشوی سطل‌ها بدتان نمی‌آید، در مورد آن شفاف باشید و به توافقی برسید که برای هر دوی شما مفید باشد.

✅نگرش سیاسی شما چگونه است ؟

آیا شما دیدگاه های سیاسی یکسانی دارید یا با هم تفاوت دارند؟ اگر آنها متفاوت هستند، آیا می توانید با آن کنار بیایید؟

✅در مورد زندگی جنسی خود چه احساسی دارید؟

ممکن است این یک مکالمه دشوار به نظر برسد، اما واقعاً مهم است. آیا هر دوی شما از زندگی جنسی خود راضی هستید؟ آیا چیزی کم است، آیا می خواهید چیزی را امتحان کنید یا احساس می کنید چیزی درست نیست؟ آیا هر دوی شما کاملاً با تمایلات جنسی خود صادق بوده اید؟اگر قصد ازدواج با این شخص را دارید، باید بتوانید صریح با او درمورد آنچه از نظر جنسی می خواهید و دوست دارید صحبت کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: 7 روانشناس خوب در تهران

✅درباره خانواده یکدیگر چطور خواهید بود؟

برای بسیاری از زوج ها، پس از ازدواج، تعهدات خانوادگی تغییرمی کند. آیا شما یا شریک زندگیتان سنت ها یا تعهداتی در خانواده دارید که همیشه رعایت کرده اید؟ شما یا همسرتان چگونه دراین موارد به توافق می رسید؟اگر یکی از شما در حال حاضر بچه دارید، ضروری است که درباره احساسات و انتظارات خود از زندگی خانوادگی صحبت کنید زمانی که زندگی و خانه ای را به اشتراک می گذارید که همه احساس کنند شنیده شده و مورد توجه قرارمی گیرند، مهم است برای صحبت در مورد نوع مدیریت خانواده وقت بگذارید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که خانواده های یکدیگر چقدردرزندگی روزمره شما خواهند بود آیا مادرشوهرجدید شما ازکودک شما مراقبت خواهد کرد؟ آیا پدرتان انتظار دارد شما نزدیک خانه آنها خانه داشته باشید ؟ در مورد موقعیت های مختلف خانوادگی که ممکن است با آن مواجه شوید، چه احساسی دارید؟

✅جشن ها برای شما چه شکلی هستند؟

برای هر رویداد سنتی یا مذهبی مهمی که جشن می گیرید، چه برنامه هایی خواهید داشت ؟ آیا به نوبت با خانواده یکدیگر جشن می گیرید یا جشن های خود را درخانه برگزارمی کنید؟ و درمورد تولدها چطور؟ باید در این موارد شفاف باشید تا هیچ یک از شما انتظارات نادرستی نداشته باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: رویکرد های روانشناسی

✅تعطیلات رویایی شما چیست؟

آیا عاشق یک سفر کمپینگ پر جنب و جوش و پراز پیاده روی و دوچرخه سواری هستید؟ یا دوست دارید یک هفته کنار استخر دراز بکشید و کباب بخورید، باید روشن کنید که تعطیلات شما چگونه خواهد بود. آیا هر کدام از شما زمانی برای رهایی از رویاهای خود دارید یا به دنبال سفرهایی هستید که برای هر دوی شما مفید باشد؟ سازش در اینجا موثرخواهد بود باید مقداری داد و ستد وجود داشته باشد تا هر دو بعد از استراحت احساس شادابی کنید.

✅شغل شما چقدر مهم است؟

برای برخی افراد، شغل فقط یک شغل است. برای بعضی دیگر، به معنی داشتن هدف در زندگی است. اگرشغلتان برای شما بسیار مهم باشد ممکن است شما را به یک منطقه خاص وابسته نگه دارد یا به این معنی است که هرگز برای مدت طولانی در یک مکان ساکن نخواهید شد. ممکن است به این معنی باشد که ممکن است هرگز درآمد زیادی نداشته باشید یا ساعات غیرقابل پیش بینی کارکنید.

در مورد میزان وابستگی خود به شغل خود کاملاًشفاف باشید زیرا ممکن است زمان هایی درزندگی زناشویی وجود داشته باشد که ممکن است نیاز به جابجایی داشته باشید، برای مدتی دست از کاربکشید یا نان آور اصلی زندگی خود باشید، بنابراین واقعاً مهم است که هر دو شما بدانید که طرف مقابل چقدرشغل خود را دوست دارد یا ازآن متنفر است.شما همچنین باید در مورد اینکه چقدر کار به زندگی مشترک شما در خانه تجاوز می کند، بحث کنید.

اگرقرار باشد شخصی اغلب تا دیر وقت سر کاربماند، آیا این یک مشکل است؟ اگرشما یا همسر آینده تان مجبور باشید درتعطیلات آخرهفته یا درتعطیلات رسمی وقت خود را صرف رسیدگی به مسائل کاری کنید، در مورد آن چه احساسی خواهید داشت ؟

این مطلب را نیز بخوانید: مشاوره خیانت

✅نام خانوادگی خود چه خواهید کرد؟

این یک مورد بزرگ است! این یک سنت دیرینه است که در بریتانیا، زنان نام شوهر خود را می‌برند. اما این یک سنت عروسی است که می توانید از آن چشم پوشی کنید، و البته هر ازدواجی شامل یک مرد و یک زن نیست. ممکن است بخواهید نام خود را حفظ کنید، نام های خود را با هم ترکیب کنید یا یک نام کاملاً جدید اختراع کنید. هر کاری که تصمیم دارید با نام خود انجام دهید و این نام شماست، بنابراین کاملاً به شما بستگی دارد، باید در نظر داشته باشید و درمورد آن نامی که در صورت داشتن فرزند خواهید داشت صحبت کنید.

✅چقدر به تنهایی نیاز دارید؟

این یک مورد کوچک است، اما تاثیر زیادی دارد. درک کنید که هر دوی شما چقدر زمان نیاز دارید تا از فشار خارج شوید، و چقدر زمان طول می کشد تا یکی از شما احساس تنهایی کند، و راهی برای رفع نیاز یکدیگر به تنهایی بیابید همه گاهی اوقات، حتی اندکی، به تنهایی نیازدارند! زمان تنهایی برای شما چه معنایی دارد؟ برای برخی افراد ممکن است دوچرخه سواری طولانی باشد، برای برخی َدیگر فقط خواندن یک کتاب یا تماشای یک برنامه تلویزیونی در منطقه دیگری ازخانه باشد.

✅موارد غیر قابل مذاکره شما چیست؟

چیزهایی که احساس می‌کنید برایتان بسیار مهم هستند، چه چیزهایی هستند که نمی‌خواهید در مورد آن مصالحه کنید؟ و آیا این برای شخص مقابل مشکلی ندارد؟ به عنوان مثال، اگر سنت دیرینه ای دارید که سالی یک بار با دوستان خود به تعطیلات بروید، آیا شریک زندگی تان می داند که این برای شما چقدر مهم است؟ اگرخانواده همسرتان همیشه ناهار را جمعه ها با مادرشان می خورند،آیا با این کار موافق هستید؟

این مطلب را نیز بخوانید: مشاوره روانشناسی

✅آیا شما وصیت نامه دارید؟

اگر در حال ازدواج هستید، نوشتن وصیت نامه با هم عاقلانه است. در بسیاری از موارد، شما به احتمال زیاد می خواهید همه چیز را به یکدیگر بسپارید، اما اگر وابستگان دیگری داشته باشید، پیچیده تر می شود. درک کنید که وصیت نامه های شما چگونه خواهد بود.

✅وقتی می میرید می خواهید چه اتفاقی بیفتد؟

متاسفم که اینقدرناخوشایند صحبت می کنم اما باید در موردش بحث کرد! هیچ کس نمی‌داند چگونه می‌خواهد ازدنیا برود. آیا شما به نحوه تشییع جنازه خود اهمیت می دهید؟ آیا می خواهید سوزانده شوید یا دفن شوید؟ همه این موارد باید در نظر گرفته شود.

این مطلب را نیز بخوانید: چهار نوع سبک ارتباطی اصلی

✅در مورد حیوانات خانگی چه احساسی دارید؟

این بحث بزرگی نیست، اما اگر در آرزوی داشتن یک سگ در آینده بوده اید و آنها نمی توانند ایده داشتن یک حیوان خانگی را تحمل کنند، باید بدانید!

✅خیانت برای شما چه معنی دارد؟

هرکسی معیارهای مختلفی برای خیانت دارد. با هم تصمیم بگیرید که آیا می توانید با آنها کنار بیایید و آیا آنها به نظر شما معقول هستند یا خیر. همچنین باید در مورد اینکه اگر رابطه شما به پایان برسد چه اتفاقی می افتد با هم صحبت کنید.طلاق برای شما چه معنایی دارد، دارایی های خود را چگونه تقسیم می کنید و ترتیبات حضانت چگونه خواهد بود؟ همه ازدواج‌ها به نتیجه نمی‌رسند، و اگر زمانی که در موقعیت خوبی هستید با ایده و شرایط اولیه موافقت کنید، اگر پایان یابد، رسیدگی به آن بسیار آسان‌تر می‌شود.

چه چیزی را خیانت می‌دانید؟ برخی ممکن است نگاه کردن به فیلم های مستهجن را یک خیانت بدانند، برخی دیگر ممکن است برایشان اهمیتی نداشته باشند. در مورد اینکه چه چیزی را خیانت می‌دانید کاملاً واضح باشید و با هم درباره آن بحث کنید.

✅مهم ترین فرد دنیا برای شما کیست؟

آیا همدیگر، فرزندانتان، والدینتان؟ هرکسی استاندارد خود را برای این کار دارد و این خوب است، اما شما باید بفهمید که چه کسی است و آیا با این موضوع راحت هستید یا خیر.

✅دوران بازنشستگی شما چگونه است؟

یکی از شما ممکن است بازنشستگی را زمانی برای سفر به دنیا ببیند. دیگری ممکن است آن را فرصتی برای نقل مکان به دهکده ای منزوی و یادگیری نحوه ماهیگیری بداند. تصورات شما از آینده نباید یکسان باشد، اما باید تصمیم بگیرید که آیا آنها با هم برای شما قابل اجرا هستند یا خیر.

✅زبان عشق شما چیست؟

کمی احمقانه به نظر می رسد، اما در واقع دانستن و درک آن بسیار مهم است. اگر عشق به شما با هدایا نشان داده می شود و برای آنها با کلمات، درک این موضوع بسیارمهم است تا هردو بدانید که چگونه ازیکدیگر قدردانی کنید. چهار مورد اصلی عبارتند از هدایا، لمس، اعمال و کلمات.در مورد اینکه کدام یک برای شما مهمتر است بحث کنید، بهتر متوجه خواهید شد که چگونه یکدیگر را دوست داشته باشید. یک راه آسان برای انجام این کاراین است که بپرسید چه زمانی احساس می کنید که بیشتر از همه دوست داشته می شوید؟

این مطلب را نیز بخوانید: مشاوره مهارت های زندگی

✅چگونه با موضوعات زندگی برخورد می کنید؟

درک این موضوع بسیار مهم است. برای برخی افراد، مقابله با استرس یا اضطراب باعث کناره گیری آنها می شود. برای دیگران، ممکن است بخواهند درباره آن به طور کامل صحبت کنند، یا همه آن را یادداشت کنند. درک کنید که شریک زندگی شما چگونه با چیزهای منفی برخورد می کند و توضیح دهید که دوست دارید چگونه با آنها کنار بیایید.

✅صحبت کردن مورد چه چیزی با همسرتان برای شما مشکل است؟

مطرح کردن چه موضوعاتی برای شما سخت است و چرا؟ ابتدا این را ازخود بپرسید، سپس آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا بتوانید راه هایی برای مطرح کردن مسائل به راحتی پیدا کنید.

✅دررسانه های اجتماعی چه می گذرد؟

این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما به ما اعتماد کنید، رسانه های اجتماعی باید مورد بحث قرار گیرند. آیا هر دوی شما از اشتراک گذاری جزئیات زندگی خود در شبکه های اجتماعی خوشحال هستید؟ آیا برخی از عناصر وجود دارد که ترجیح می دهید خصوصی نگه دارید؟ آنها چه هستند؟ اگربچه دارید، آیا آنها در شبکه های اجتماعی حضور خواهند داشت؟

اکنون همه چیزهای کلیدی را که باید قبل از ازدواج در مورد آنها صحبت کنید،می دانید.

https://www.hitched.co.uk/wedding-planning/organising-and-planning/what-to-discuss-beforemarriage/

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند