بهترین مرکز مشاوره در تهران

بهترین مرکز مشاوره در غرب تهران

مرکز مشاوره روانشناسی مکانی است که افراد به آنجا مراجعه می کنند تا با درمانگران و روانشناسان راجع به موضوعاتی که با آنان درگیر هستند صحبت کنند و با کمک روانشناسان راهکارهایی برای حل مشکلات خود پیدا کنند. در ادامه با مجموعه مشاوره و روانشناسی داناک مشاور همراه باشید.

مراکز مشاوره به مراجعان کمک می کنند تا با موضوعاتی که آنها را درگیر کرده آشنا شوند و با روشهای نادرست رفتاری خود آشنا شوند و در صدد تغییر انها برآیند. بهترین مراکز مشاوره بهتراست دارای این خصوصیات باشند:

این مطلب را نیز بخوانید: رویکرد های روانشناسی

  • تخصص و تجربه

روانشناسان لازم است که تخصص و تجربه کافی را هم در زمینه روانشناسی داشته باشند و همین طورلازم است که روانشناسان تحصیلات کافی در زمینه درمانگری را داشته باشند تا بتوانند با راه حل های مختلف و متناسب به درمانجویان جهت رفع مشکلاتشان کمک کنند.

  • احترام و حفظ حریم شخصی

بهترین مرکز مشاوره لازم است حریم خصوصی افراد را حفظ کرده و راز دار بوده و اطلاعات خصوصی افراد را به افراد دیگر منتقل نکند.

  • فضای آرام و دلنشین

فضای مشاوره باید کاملا آرام و عاری از هرگونه تجملات و اشیا اضافی باشد و به دور از هرگونه سوگیری اعتقادی ، اقتصادی یا اجتماعی باشدو

  • دسترسی آسان

بهترین و مناسب ترین مرکز مشاوره برای مراجع کنندگان مرکز مشاوره ای است که دسترسی به آن آسان باشد تا مراجعین به سادگی بتوانند از وجود آن بهره ببرند.

  • همکاری با مراکز دولتی

همکاری با مراکز دولتی مثل بهزیستی و دیگر نهادها از مزایای یک مرکز مشاوره خوب است.

ویژگیهای بهترین روانشناس

یک روانشناس متخصص باید ویژگیهایی از جمله ویژگیهای زیر را داشته بلشد:

این مطلب را نیز بخوانید: اهمیّت موضوع رازداری در جلسات مشاوره

تجربه و تحصیلات

بهترین روانشناسان باید داری تحصیلات لازم و تجربه های کافی در زمینه های روانشناسی باشند که می تواند شامل داشتن مدرک دکترای روانشناسی یا حداقل داشتن مدرک کارشناسی ارشد در این زمینه باشد.

قابل اعتماد بودن

روانشناسان خوب باید صادق و قابل اعتماد باشند به طوری که مراجعان بتوانند با اعتماد کامل اطلاعات شخصی خود را به او بسپارند و اعتماد داشته باشند که اطلاعات شخصی آنان در جای دیگری بیان نخواهد شد.

همدلی و همراهی

بهترین روانشناسان با مراجعان خود همدل و همراه هستند یعنی مسائل و مشکلات مراجعان خود را درک کنند واز دید آنان به مشکلات نگاه کنند و هیچ نوع قضاوتی در مورد مراجعان خود نداشته باشند.

مهارت های ارتباطی

روانشناسان خوب لازم است مهارتهای ارتباطی بسیار عالی با مراجعان خود داشته باشند تا با قدرت نفوذ در کلام خود بتوانند گفتگویی سازنده با درمانجویان خود داشته باشند.

تخصص در زمینه ای خاص

یک روانشناس خوب لازم است تخصصی نیز در زمینه ای خاص از روانشناسی داشته باشد به عنوان مثال متخصص وسواس یا مسائل خانوادگی باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: 7 روانشناس خوب در تهران

حفظ حقوق مراجع

بهترین روانشناسان حقوق مراجعان را در نظر گرفته و از نظرهزینه، رویکرد درمانی، روند درمان و نوع تخصص خود به مراجع اطلاعات لازم را در اختیار مراجعان قرار می دهند.

بهترین مرکز نوروفیدبک درغرب تهران

نوروفیدک بک یک روش درمانی غیر دارویی است که با استفاده از تکنولوژی های مختلف مثل الکتروانسفالوگرافی(EEG) به مراجعان کمک می کند تا از لحاظ شناختی ،عاطفی،روحی بهبود پیدا کنند تا راحتر به فعالیت های روزمره خود بپردازند.مشخصات زیر به بهتر بودن مرکز نورو فیدبک کمک می کند. متخصصین شاغل در مرکز نورو فید بک لازم است تخصص و تجربه کافی را در زمینه درمان با نوروفیدبک داشته باشدو تحت نظر پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب اداره شود.

وجود تجهیزات پیشرفته وجدید در مرکز نوروفیدبک برای انجام جلسات نوروفید بک بسیار مفید خواهد بود.پلن درمانی برای هرمراجعه کننده و تعیین برنامه درمانی برای هر جلسه درمان بسیار کارساز و مفید است.ایجاد محیطی امن همراه با صمیمیت و پذیرش درمانجویان از دیگر مشخصات یک مرکز نورو فیدبک استادارد است..دسترسی آسان و مناسب بودن مکان برای مراجعین باعث حضور آسان و به موقع انان در مرکز خواهد بود.

مشاور کودک غرب تهران

مشاوره کودک از کودکان پشتیبانی می کند و به آنها کمک می کند تا با مشکلات، اضطرابها و استرسهای و مسائل روزمره خود بهتر برخورد کنند این نوع مشاوره ها معمولا توسط مشاوران مخصوص کودکان یا مشاوران خانواده انجام می شود و هدف این نوع مشاوره ارتقاء سلامت روان و بهبود مسائل عاطفی و روانی در کودکان است. لازم است یک روانشناس کودک خوب این خصوصیات را داشته باشد:

این مطلب را نیز بخوانید: خشم و پرخاشگری

تاب آوری

روانشناسان کودک باید انعطاف پذیر باشند و بتوانند خود را با رفتارهای گاهی اوقات نامنظم وفق دهند. آنها همچنین باید بتوانند در صورت لزوم به سمت برنامه های درمانی جدید حرکت کنند.

ارتباط

مهارت های ارتباطی غیرکلامی هنگام کار با کودک اهمیت بیشتری پیدا می کند. برخلاف بزرگسالان، آنها بلوغ رشدی لازم برای انتقال اطلاعات عاطفی را در یک جلسه به همان روشی که مراجعان بزرگسال انجام می دهند، ندارند. درک ابزار ارتباطی و سازگاری آنها برای تجزیه و تحلیل رفتار آنها و ایجاد بهترین برنامه درمانی برای آنها کلیدی است.

بازیگوشی

بیشتر از سرگرم کردن کودک، بازیگوشی در بزرگسالان الگویی برای برقراری ارتباط است. به گفته محققان، برخی از بزرگسالان به احتمال زیاد حس بازی خود را تا بزرگسالی حفظ می کنند، و این روانشناسان کودک بدون شک در تلاش برای کار با کودکان دارای مزیت هستند. برخی می گویند بازی، زبان کودکان است.

دلسوزی

روانشناسان کودک باید همیشه شنوندگان همدل و فعال باشند. این ابزاری برای ایجاد اعتماد با کودک است که پایه و اساس همه چیزهایی است که در روابط کاری به دنبال خواهد داشت.

مشاور کودک در تهران

بهترین روانشناس نوجوان در غرب تهران

کاردرروانشناسی نوجوان به معنای در نظر گرفتن نیازهای خاص فردی نوجوان است که مغزش از مرحله کودکی گذشته است اما به طور کامل به بزرگسالی نرسیده است. نوجوانان در دوره گذر از دوران کودکی به بزرگسالی در دوران هیجان انگیزی زندگی می کنند. محدوده سنی نوجوانان می تواند پر از اکتشافات هیجان انگیز باشد زیرا آنها ویژگی ها و مهارت های شخصیتی منحصر به فرد خود را توسعه می دهند.

این مطلب را نیز بخوانید: اختلالات سوماتیک سمپتوم

از سوی دیگر، سفر از اوایل نوجوانی تا جوانی با چالش هایی همراه است. از آنجایی که مغز نوجوانان اساساً با مغز کودکان کوچکتر یا بزرگسالان متفاوت است، درک روانشناسی منحصر به فرد آنها در هر محدوده سنی نوجوانی می تواند به شما در تقویت رابطه و حمایت بهتر از آنها در حین رشد کمک کند.

تقریباً تا سن 12 سالگی، افراد توانایی خود را برای غلبه بر چالش ها و یادگیری مهارت های جدید توسعه می دهند سردرگمی هویت در مقابل نقش تقریباً بین سنین 12 تا 18 سالگی رخ می دهد. این مرحله شامل رشد هویت قابل توجه و درک احساس خود از جمله هویت جنسیتی، گرایش جنسی، گرایش های سیاسی و باورهای مذهبی است.

در طول این مرحله، بسیاری از نوجوانان شروع به زیر سوال بردن آنچه توسط والدینشان به آنها یاد داده شده است، می کنند که منجر به چالش هایی در روابط والدین و فرزندان می شود، زیرا نوجوانان به دنبال خودمختاری هستند.صمیمیت در مقابل انزوای نوجوانان که در افراد این مرحله از حدود 18 سالگی شروع می‌شوند و تا بزرگسالی ادامه می‌یابند تا از احساس انزوا اجتناب کنند.

بهترین مشاورخانواده در غرب تهران

مشاوره خانواده یا خانواده درمانی با هدف رسیدگی به مسائل روانشناختی، رفتاری و عاطفی انجام می شود که باعث مشکلات خانوادگی می شود. اعضای خانواده برای ایجاد و حفظ یک رابطه سالم با یک درمانگر یا مشاور همکاری خواهند کرد.

مزایای مشاوره از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است، اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد مرزهای سالم
  • بهبود ارتباطات
  • تعریف نقش افراد در خانواده
  • بهبود پویایی و روابط خانوادگی
  • ارائه قدرت و ابزارهای مقابله ای برای اعضای خانواده
  • پرداختن به تعاملات ناکارآمد
  • بهبود توانایی حل مسئله در خانواده

برای تبدیل شدن به یک روانشناس خوب خانواده چه چیزی لازم است؟

این مطلب را نیز بخوانید: آشنایی با 16 تیپ شخصیتی چهارمزاج

نگرش/خوش بینی مثبت

روانشناسان خانواده این پتانسیل را دارند که از گذراندن بیشتر وقت خود در کنار افرادی که در وضعیت عاطفی منفی هستند، فرسوده شوند. مهم است که بتوانید مثبت بمانید.

همدلی

یکی از مهارت‌هایی که یک روانشناس خانواده باید داشته باشد این است که بتواند مراجع را بفهمد.

علاقه یادگیری

یک روانشناس خوب در مورد آخرین شیوه های درمانی آگاه خواهد بود تا به بهترین نحو به مراجعان خود کمک کند. تمایل به یادگیری از سایر همکاران نیز می‌تواند مهارت خوبی باشد.

گوش دادن فعال

شنیدن چیزی که مراجع می گوید و نمی گوید برای شناخت راه های کمک به فرد مهم است.مراجع باید همیشه احساس کند که به او گوش داده و شنیده می شود.

تعیین مرزها

در تمام محیط های درمانی، باید مرزهایی بین مراجعه کننده و درمانگر تعیین شود تا اطمینان حاصل شود که همه تعاملات اخلاقی هستند. صادق بودن و صریح بودن با مراجع در صورتی که از مرزها عبور کند نیاز به ارتباط شفاف دارد.

بهترین مشاور ازدواج غرب تهران

مشاوران ازدواج با زوج‌های متاهل و متعهد کار می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا نحوه برقراری ارتباط بهتر، مقابله با تعارضات بین فردی، و رسیدگی و مدیریت آسیب‌های جدی مانند خیانت، بیماری یا مرگ یکی از عزیزان را بیاموزند. مشاوران ازدواج همچنین می توانند به زوج ها کمک کنند تا مسائل روزمره مانند پول، فرزندپروری، صمیمیت، کارهای خانه و روابط با سایر اعضای خانواده را حل کنند.

زوج‌ها معمولاً با هم در مشاوره ازدواج شرکت می‌کنند، اما مشاوران می‌توانند در صورت نیاز هر بار یک نفر را ملاقات کنند. برخی از مشاوران ازدواج می توانند تشخیص و درمان سلامت روان را برای مراجعان خود ارائه دهند. مشاوره ازدواج که زوج درمانی نیز نامیده می شود، به زوجین متاهل یا غیر متاهل کمک می کند تا تعارضات را درک کرده و حل و فصل کنند و روابط خود را بهبود بخشند.

مشاوره ازدواج به زوج ها ابزاری برای برقراری ارتباط بهتر، مذاکره در مورد اختلافات، حل مشکلات و حتی مجادله به روشی سالم تر می دهد.مشاوره ازدواج عموماً توسط درمانگران دارای مجوز معروف به درمانگران ازدواج و خانواده ارائه می شود. این درمانگران خدمات بهداشت روانی مشابه سایر درمانگران را ارائه می دهند، اما با یک تمرکز خاص روی رابطه زوجی دارند.

مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدت است. ممکن است شما فقط به چند جلسه برای کمک به عبور از بحران نیاز داشته باشید. یا ممکن است برای چندین ماه به مشاوره ازدواج نیاز داشته باشید، به خصوص اگر رابطه شما بسیار بدتراز قبل شده است. مانند روان درمانی فردی، معمولا هفته ای یک بار به مشاور ازدواج مراجعه می کنید. مزایای مشاوره از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است، اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد مرزهای سالم
  • بهبود ارتباطات
  • تعریف نقش کسی در خانواده
  • بهبود پویایی و روابط خانوادگی
  • ارائه قدرت و ابزارهای مقابله ای برای اعضای خانواده
  • پرداختن به تعاملات ناکارآمد
  • بهبود توانایی حل مسئله در خانواده

بهترین مشاور فردی درغرب تهران

درمان فردی همچنین به عنوان مشاوره فردی، روان درمانی فردی یا گفتار درمانی نیز شناخته می شود فرآیندی است که در آن مراجع به صورت انفرادی با یک درمانگر آموزش دیده ملاقات می کنند تا بر نگرانی های مربوط به سلامت روان تمرکز کنند. این نگرانی ها به طور کلی شامل مسائل فوری و مسائل آینده نزدیک می شود.

مشاور فردی

مشاوره فردی به مراجعان اجازه می دهد تا احساسات، رفتارها، عواطف و باورهای خود را در محیطی امن، مراقبتی و محرمانه کشف کنند. از آنجایی که پیوندی بین مراجع و درمانگر شکل می‌گیرد، اعتماد و ارتباط ایجاد شده، محیطی را ایجاد می‌کند که خودآزمایی ایمن و رشد شخصی را در مراجع تقویت می‌کند. با گفتگو در مورد مسائل چالش برانگیز، درمانجو و درمانگر می توانند رویدادهای مهم گذشته را بررسی کنند، زمینه هایی از زندگی مراجع را که ممکن است بهبود یابند شناسایی کنند، اهدافی را تعیین کنند و در جهت تغییر تلاش کنند.

مهارت ها و صلاحیت ها

برای تبدیل شدن به یک متخصص روانشناسی خوب، به طور کلی نیاز به مدرک فوق لیسانس در روانشناسی یا یک رشته مرتبط و تجربه کاری مرتبط یا آموزش در زمینه مشاوره یا روانشناسی کاربردی دارید. بسته به سطح تخصص ، ممکن است به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در روانشناسی یا زیر شاخه خاصی مانند روانشناسی سازمانی، بالینی، آموزشی یا اجتماعی نیز نیاز داشته باشید. علاوه بر این، بسته به مقررات و استانداردهای کشور یا منطقه خود، ممکن است نیاز به دریافت مجوز یا گواهی از یک سازمان یا انجمن حرفه ای داشته باشید.

هدف از مشاوره

هدف از روان درمانی صحبت در مورد مسائل مربوط به سلامت روان و کمک به درمانجویان، تغییر الگوها یا رفتارهای منفی افکار و ایجاد رفتارها و فرآیندهای فکری سالم تر است. اهداف درمانی عموماً مراجع محور هستند. مشاوره فردی طیف گسترده ای از مسائل را در بر می گیرد

  • مسائل خشم
  • افسردگی
  • چالش های رابطه ای
  • مشاوره شغلی
  • حوادث تروماتیک
  • الگوهای رفتاری
  • سوء مصرف مواد
  • مسائل مدرسه

با توجه به طیف گسترده ای از مسائل تحت پوشش، درمان فردی را می توان به بهترین وجه به عنوان ارائه کمک به افراد با نگرانی ها یا مسائل توصیف کرد.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/family-counseling#how-can-it-help

https://www.healthyplace.com/relationships/therapy/what-is-marriage-counseling-

https://www.betterhelp.com/advice/adolescence/adolescent-psychology

برچسب ها: بدون برچسب

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند